Dopyt Američanov po Ram nákladných autách a SUV značky Jeep priniesol koncernu Fiat Chrysler najlepšie predajné čísla v porovnaní so zvyškom najväčších producentov áut. Ide o skorý pozitívny náznak plnenia ambiciózneho päťročného plánu šéfa koncernu Sergia Marchionneho. Predaj 4,75 miliónov vozidiel v roku 2014 predstavuje sedempercentný nárast, čo je viac ako dvojnásobok nárastu vedúcej značky Toyoty, ktorá prezentovala trojpercentný nárast v roku 2014. Štvorpercentné zvýšenie zaznamenal druhý Volkswagen a len dvojpercentné zvýšenie General Motors. Aj keď Fiat Chrysler v súčasnosti vyrobí len polovicu automobilov oproti vedúcej trojke, minuloročný predaj svedčí o tom, že Marchionneho optimistický plán predávať 7 miliónov vozidiel v roku 2018 nie je len číslo na slide prezentácie.
Hlavne trh v USA
Trh v Spojených štátoch pohltí viac ako polovicu výroby Fiat Chrysleru. Na základe predaja nového modelu Jeep Renegade v Číne a Južnej Amerike sa určí, či dôjde k ďalšiemu zvýšeniu predajných čísel pre túto značku. Udržať si rast z roku 2014 môže byť nesmierne zložité, aj keď nie nemožné, povedal pre Bloomberg finančný analytik Richard Hilgert.
Nové modely
Plánom koncernu Fiat Chrysler je predať viac ako 5 miliónov vozidiel v tomto roku. Tento zámer potvrdil aj šéf Marchionne na autosalóne v Detroite. Koncern investuje 48 miliónov eur do vývoja nových modelov a v budúcom roku plánuje vynoviť až 20 modelov z celého portfólia. Medzi nimi sú aj Jeep Renegade, Fiat 500X a dve malé SUV, ktoré sa budú vyrábať v Taliansku. Prvé kusy nového Renegade pocestujú do Spojených Štátov už tento mesiac. Cieľom je poslať ich tam čo najviac, aby sa pokryl obrovský dopyt po tomto type vozidla. Značka Jeep zaznamenala až 41-percentný nárast predaja v USA v roku 2014, pričom sa predalo 692 300 kusov. Značka Ram vzrástla na 469 100 predaných kusov. Luxusné značky z portfólia koncernu, Maserati a Ferrari, zaznamenali takmer dvojnásobný nárast predaja s počtom viac ako 40-tisíc predaných automobilov v minulom roku.
Európsky trh
Vedenie Fiat Chrysler dúfa, že sa v budúcom roku dostane v Európe z červených čísel a zaznamená profit pomocou úsporných opatrení či predaja nových modelov, povedal Marchionne. Medzi tieto opatrenia patrí aj presťahovanie strediska značky do Londýna z Milána a prenos akcií na burzu v New Yorku (NYSE).
Jeep Renegade
S týmto modelom chce značka Jeep preraziť do segmentu „entry-level“ SUV, čiže malé mestské subkompaktné SUV. Auto vyrobené v Taliansku chce amerických kupcov zaujať hlavne cenou, ktorá začína od necelých 19-tisíc dolárov. Jeep bude týmto modelom konkurovať vozidlám ako Nissan Juke, Mazda CX-3, Kia Soul, Honda HR-V a Chevrolet Trax.
Jeep Renegade bude mať možnosť pohonu všetkých štyroch kolies. Poháňať ho bude základný 1,4 litrový benzínový turbomotor so silou 160 koní, šesťstupňová manuálna prevodovke alebo 2,4 liter so 180 koní a 9-stupňová automatická prevodovka.
Okrem základnej verzie Sport za spomínaných 19-tisíc dolárov sa v ponuke objaví aj vyššia výbavová úroveň Latitude za 22. 290 dolárov a najvyššia výbava Limited sa bude predávať od 25,790 dolárov. Špeciálna séria Trailhawk, s pozmenenou prednou a zadnou maskou, začne na cenovke od 26 990 dolárov.
Zdroje: europe.autonews.com, autonews.com, foto : carbuzz.com