Renault predstavuje niekoľko inovácií

Renault-Nissan Alliance patrí medzi celosvetového lídra v oblasti elektrických vozidiel, a to s 58% podielom na globálnom trhu. V dravom konkurenčnom prostredí neustále pracuje na vývoji účinných pohonných látok, ktoré mu zabezpečujú dominanciu vo svete.

LCI (Renault’s Cooperative Innovations Laboratory) je laboratórium i dielňa v jednom a zhromažďujú sa tu tí najlepší inžinieri, odborníci a dizajnéri, ktorí dohliadajú na vývoj motorových noviniek. Niekoľko z nich predstavil Renault verejnosti aj na minuloročnom autosalóne v Paríži.

Nový kompaktný elektromotor

Momentálne pracuje Renault na vývoji nového, efektívnejšieho a kompaktnejšieho elektrického motora.  Ten je chladený vzduchom a poskytuje 65kW výkonu. Lepšie elektronické riadenie znižuje dobu nabíjania pomocou špeciálneho flexi kábla, zatiaľ čo prepracovaný menič zvyšuje efektivitu a znižuje spotrebu energie. Je veľmi podobný terajším motorom, avšak o 10% menší.

Dvojvalcový nabitý a vznetový motor – Powerful

Vznetové motory sú typické najmä pre veľké kontajnerové lode. Dvojvalcový motor (pracujúci v dvojbodovom cykle) váži menej ako 40 kg. Má veľmi povzbudivé testy, avšak výkon bude treba časom zlepšiť. Motor je vyvinutý vedeckými partnermi vo Francúzsku, v Španielsku a aj našimi českými susedmi. No nejeden špičkový autoservis popredných výrobcov motorov prejaví záujem o jeho renováciu a vynaloží všetko úsilie, aby sa dosiahla dokonalá súhra.

Trojvalcový plynový motor

Trojvalcový plynový motor sľubuje zníženie spotreby paliva približne o 20% v porovnaní s prechádzajúcou generáciou. Najväčším technickým problémom je v tomto prípade dosiahnutie správnej rovnováhy medzu turbo a LPG tlakom. Motor spĺňa predpoklady normy Euro 6 a môžete sa naň tešiť už tento rok.

Niečo pre podnikateľov

Renault nezabudol ani na podnikateľov, pre ktorých vytvoril systém, ktorého cieľom je zníženie spotreby paliva, a teda aj zníženie prevádzkových nákladov. Podporuje vyššiu účinnosť tým, že umožňuje využitie energie počas spomaľovania a brzdenia. Táto energia je uložená v 48 voltovej batérií. Ako vidieť, technická výbava sľubuje vysoký štandard.

Všetky tieto projekty sú dielom LCI skupiny v rámci firmy Renault, ktorých úlohou bol vývoj niečoho nového a hlavne originálneho.

Zdroj: jalopnik.com, car-engineer.com

Foto: © [Olaru Radian] / Dollar Photo Club